„Ir tatai skaitydami, permanykit…“ Kaip permanys jus, priklausys tik nuo jūsų pačių. Kiekvienas kuriame (kartais patys to nesuprasdami) savo asmeninį prekės ženklą, tad kaip norite patiekti save – lėkštėj su fritkėm ar su batatų piurė?
Sakysit, nei aš prekė, nei aš ženklas, neturiu tokio ir nereikia. Gal ir nelabai šokiruojanti, bet tiesa ta, kad jį turi kiekvienas. Asmeninis prekės ženklas – tai, kaip mes kuriame save per savo vertybes, išvaizdą, visuomeninę veiklą, pasisakymus viešojoje erdvėje ir dar daugybę kitų sudedamųjų dalių, kurios leidžia susidaryti įspūdį, kas tu per vienas. Nors apie asmeninį prekės ženklą arba tai, kaip individas save reprezentuoja visuomenėje, pradėta kalbėti tikrai ne vakar (jei tiksliau, 1959 metais tai padarė Erving Goffman), mūsų extra modernioje kasdienybėje, asmeninis prekės ženklas persikėlė į skaitmeninį pasaulį. Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter ir kiti socialiniai tinklai tapo scena, kurioje galime kurti savąjį AŠ.
Kam to reikia?
Asmeninio prekės ženklo kūrimas gali padėti pasiekti įvairių tikslų. Jei esate įmonės vadovas, iš jūsų asmeninio profilio pasidalintos mintys apie įmonės valdymą, darbo specifiką, įmonės vykdomas iniciatyvas pasieks gerokai didesnę auditoriją, nei pačios įmonės paskyros įrašas. Čia veikia žmogiškasis faktorius: mums įdomu, su kuo susiduria realus žmogus, o ką patiria visa įmonė bendrai – didelių emocijų nesukelia. Kaip ir žiūrint filmą: labiausiai gailime žuvusio pagrindinio veikėjo, nes jį jau pažįstame, su juo susitapatiname, o antrame plane žūstantys kiti filmo veikėjai taip smarkiai nejaudina.
Kalbant konkrečiai, pavyzdys: Microsoft įkūrėjas Bilas Geitsas savo Twitter paskyroje turi 53,3 mln. sekėjų, o oficiali Microsoft paskyra – 9,6 mln. Tad tikro žmogaus įžvalgos skaitytojui daug įdomesnės. Kad ir visai neseniai įvykęs Cristiano Ronaldo akibrokštas, kai jis spaudos konferencijos metu demonstratyviai patraukė Coca-Colos buteliuką ir pasiūlė visiems gerti vandenį. Po šio futbolininko poelgio smuko vieno populiariausių gėrimų pasaulyje akcijos.
Ir vadovui, ir freelanceriui
Ar būtina dabar pulti upgreidinti savo asmeninį prekės ženklą? Nebūtina, bet tikrai verta. Net jei esate tikras savo srities asas, kurį visi jau pažįsta, negalite žinoti, kada prireiks keisti darbovietę ar užmegzti pažintis su naujais klientas ir partneriais, kurie, tikėtina, pirmiausia pasidomės, kaip jūs save reprezentuojate socialinėje erdvėje.
Ar tai kainuos laiko ir pastangų? Tikrai taip, kokybiškas asmeninio prekės ženklo kūrimas nepasidaro pats, tam reikia skirti dėmesio. Tačiau, jei turite aiškius tikslus ir matote to naudas, pastangos atsiperka.
Tikslingai vystomas įmonės vadovo asmeninis prekės ženklas kuria pasitikėjimą ne tik juo, bet ir įmone, todėl CEO be LinkedIn profilio nuotraukos gali priversti potencialų klientą suabejoti jūsų patikimumu. Ieškantiems jaunųjų talentų, kurie norėtų dirbti jūsų įmonėje, taip pat verta investuoti į asmeninį prekės ženklą – labai tikėtina, kad būsimas darbuotojas peržvelgs jūsų socialinių tinklų profilius.
Tiesa, asmeninis prekės ženklas svarbus ne tik vadovams: jei esate samdomas darbuotojas ar freelanceris, įvaizdžio kūrimas gali padėti jums gauti trokštamą darbą bei pritraukti kokybiškus kontaktus. Parodykite, kad esate savo srities ekspertas, ir tai lems darbdavio sprendimą pasirinkti jus.
Būti autentišku
Nusprendus pradėti vystyti asmeninį prekės ženklą, kyla klausimas, kaip tai daryti. Atsakymas čia ir lengvas, ir sunkus. Lengvoji dalis – rašyti, dalintis mintimis nuoširdžiai, paisyti savo įsitikinimų, o štai sunkioji – kurti išties vertingą turinį. Kiekvienąkart prieš rašant įžvalgą reiktų pagalvoti, ar tikrai ji gali būti kam nors naudinga ir įdomi? Jei rašote apie savo patirtis darbe, pagalvokite ir apie tai, kad taip formuojate ne tik savo, bet ir įmonės, kurioje dirbate, įvaizdį. Bet kokiu atveju, instrukcijos, kaip kurti asmeninį prekės ženklą, niekas suteikti negali, pirmiausia todėl, kad norėdamas išsiskirti turi būti unikalus. Rašymo stilius, aptariamos temos, net naudojamos vizualizacijos – jei nepateiksite savo įžvalgų ar pritaikymo būdų, patraukti skaitytojo akį bus sunku, o ir nuoširdumas kopijuojant matytas idėjas pranyksta.
Tai ką daryti? Pagalvokite apie auditoriją, į kurią taikote. Tai potencialus jūsų naujas darbdavys ar verslo partneris? Galbūt naujas klientas ar konkurentas? Pagal socialinio tapatumo teoriją, žmogus yra linkęs sekti asmenybes, kurios yra panašios į jį, arba žmones, į kuriuos jis nori lygiuotis, t.y. autoritetus. Peržiūrėję savo LinkedIn, Facebook ar Instagram profilius atkreipkite dėmesį, ką sekate ir kodėl. Lygiai taip ir jus seks (arba jau seka) kiti. Sukurkite priežastį tai daryti.